Jak założyć bloga za darmo?

Osoby prowadzące bloga często zastanawiają się, na jakiej platformie go założyć, czyli w jakim miejscu ma on się znajdować – czy blog ma być oparty na płatnym systemie, czy może lepiej skorzystać z darmowej opcji. Wszystko zależy od celu. Jedni zakładają bloga, by móc później na nim zarabiać. Inni robią to tylko i wyłącznie w celach hobbistycznych i nie zależy im na zarobku. To właśnie od wyboru odpowiedniej platformy bloga zależy jego wygląd, obsługa, a także popularność.

Większość blogów firmowych zakładanych jest na płatnych platformach lub na darmowych, ale jest wymagane wykupienie domeny (element adresu internetowego) oraz hostingu (serwer plików). Daje to więcej korzyści i funkcjonalności, niemniej jednak założeniem i prowadzeniem bloga można zająć się bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów. Wówczas należy skorzystać z tzw. darmowych platform blogowych, np. WordPress, Joomla, Drupal itp.

Darmowe platformy blogowe

Osoby rozpoczynające swoją przygodę z blogiem powinny na początku skorzystać z darmowej platformy blogowej z kilku ważnych względów. Przede wszystkim muszą zdawać sobie sprawę, że obsługa takiej platformy to nie jest taka łatwa sprawa, zwłaszcza na początku. Warto więc wybrać taką platformę, która będzie prosta w obsłudze i będzie oparta na gotowym szablonie. W ten sposób można skupić się na dodawanych treściach, a nie tracić czasu na stronę techniczną bloga. Później, kiedy upewnimy się, że blog wzbudza zainteresowanie użytkowników, można zastanowić się nad nieznaczną modyfikacją strony bloga pod względem wizualnym, a także pomyśleć nad tym, by zacząć wyświetlać reklamy, ponieważ część darmowych platform blogowych posiada taką opcję.

Najpopularniejsze darmowe platformy blogowe: WordPress, Blogger, Weebly, Tumblr, Blox, Angelfire, z czego prym wiedzie niezastąpiony, łatwy w obsłudze WordPress

Wady i zalety prowadzenia bloga firmowego

Niewątpliwie do zalet zalicza się brak ponoszenia kosztów. Użytkownik otrzymuje bezpłatną domenę oraz miejsce na serwerze. Wpisy dodaje się samodzielnie, więc opłaty związane z przygotowywaniem wpisów są równe zeru. Kolejna zaleta to wygoda w użytkowaniu – nie trzeba martwić się o stronę techniczną platformy. Jakiekolwiek błędy są wychwytywane i naprawiane przez techników pracujących dla danej platformy.

Do wad darmowego blogowania zaliczyć można ograniczoną swobodę przy prowadzeniu bloga. Nie można dodawać żadnych funkcjonalności, które urozmaiciłyby blog np. pod względem wizualnym. Poza tym dodawane wpisy nie są Twoją własnością, tylko właściciela platformy. Ostatnia kwestia do zmiana nazwy domeny. Brak unikalnej nazwy w przypadku blogów firmowych może spowodować znaczny spadek zainteresowania stroną.

Mając na uwadze powyższe argumenty, warto zastanowić się, czy prowadzenie bloga firmowego rzeczywiście będzie dla naszej firmy dobrym pomysłem. Użytkownik odwiedzający stronę od razu będzie wiedział, czy blog prowadzony jest profesjonalnie czy amatorsko. Pamiętajmy, że blog firmowy to klucz do nawiązywania dialogu z klientem i wzmocnienia pozycji marki w Internecie.

Leave A Comment