Ile kosztuje prowadzenie bloga?

Obecnie prowadzenie blogów firmowych to jedna z najpopularniejszych form reklamy firmy i jej usług w sieci. Blogowanie nie tylko umożliwia kontakt z odbiorcami, ale także skutecznie wspiera działania związane z pozycjonowaniem stron firmowych. Na początku blogowanie nie miało tak wielkiego zasięgu, jaki ma teraz. Przerodziło się w narzędzie marketingowe, które wykorzystują zarówno małe, jak i duże firmy, a także osoby prywatne.

Badania marketingowe wykazały, że blogi zalicza się do nadrzędnych elementów nowoczesnego marketingu, tzw. inbound marketing. Nadrzędnym celem bloga firmowego jest, jak już było wspomniane wcześniej, promocja firmy w Internecie. Oprócz tego prowadzenie bloga pozytywnie wpływa na:

  • budowanie świadomości marki w Internecie,
  • docieranie do określonej grupy odbiorców,
  • pozyskiwanie nowych potencjalnych klientów,
  • zwiększenie ruchu na stronie firmowej.

Tylko profesjonalne podejście do tematu prowadzenia bloga firmowego zapewni osiągniecie wyżej wskazanych korzyści w szybkim czasie. Robienie tego na własną rękę może okazać się procesem długotrwałym i niekoniecznie przynieść zadowalające efekty. Jeśli nie ma się czasu na prowadzenie bloga i gdy nie zna się zasad optymalizacji SEO i content marketingu, lepiej powierzyć to zadanie specjalistom. Oczywiście będzie się to wiązało z kosztami, ale jeśli zależy nam na tym, by blog był właściwie promowany i przyczynił się do zwiększenia ruchu na stronie firmowej, lepiej zdecydować się na współpracę ze specjalistami.

Wyceniając bloga, należy wziąć pod uwagę następujące elementy:

1. Hosting

Hosting to inaczej serwer plików – określona przestrzeń na komputerze zarezerwowaną dla klienta. Posiadanie konta hostingowego jest konieczne do prowadzenia bloga, strony internetowej czy też sklepu online. Jako agencja interaktywna oferujemy szeroki zestaw usług hostingowych. Dla osób prowadzących bloga z pewnością wystarczy hosting o pojemności 1 GB z miesięcznym transferem 2GB.

2. Domena

Posiadanie hostingu to nie wszystko. Przymierzając się do prowadzenia bloga, należy jeszcze wybrać nazwę domeny, czyli adresu internetowego, pod którym będzie krył się blog. Domena kieruje użytkowników na żądaną stronę internetową, dlatego warto zadbać o to, by jej nazwa była unikalna i przyciągała uwagę potencjalnych klientów. Koszt domeny obejmuje jej rejestrację, odnowienie po roku oraz transfer. Do wyboru są następujące rodzaje domen.

 

Domeny globalne Domeny krajowe Domeny regionalne Domeny funkcjonalne
.com 

.net 

.org 

.info 

.biz 

.edu 

.pl (Polska)

.de (Niemcy)

.fr (Francja)

.uk (Wielka Brytania)

.waw.pl

.wroclaw.pl

.bydgoszcz.pl

.com.pl

.net.pl

.org.pl

*domeny różnią się od siebie ceną, obecnie najdroższe domeny to te tzw. wyższego poziomu, czyli domeny globalne i krajowe

 

3. Pisanie postów

Jeśli wykupiliśmy już hosting i domenę, to teraz czas na dodawanie wpisów. Bloga firmowego można prowadzić samodzielnie lub powierzyć to zadanie profesjonalistom. Wiele agencji copywriterskich, działających w szeroko rozumianym marketingu internetowym, doskonale wie, jak prowadzić bloga firmowego, tak by zbudować pozytywny wizerunek marki w sieci i wzbudzić zaufanie wśród odbiorców. Tylko wartościowe wpisy pomogą osiągnąć sukces firmy w sieci. Wyceniając posty na bloga pod uwagę bierze się takie składowe, jak: tematyka wpisu, liczba znaków, także to, czy tekst spełnia warunki SEO i czy dodawana będzie grafika.

Jeśli szukasz kompleksowej obsługi prowadzenia bloga firmowego w przystępnej cenie, skontaktuj się z nami. Zajmujemy się tworzeniem i prowadzeniem zarówno blogów firmowych, jak i prywatnych. Piszemy teksty dla wszystkich branży. Wyróżnia nas długoletnie doświadczenie, wiedza i umiejętności w zakresie pozycjonowania stron www. Zapoznaj się z ofertą i cennikiem naszych usług i nawiąż współpracę już dziś!

Leave A Comment